Start | Om oss | Nyheter | Aktiviteter | Information | Utbildningsmaterial om sinnen | Kontakta oss | Verksamhetsberättelser
Årsmöte 2014

Den 8 maj hölls föreningens årsmöte 2014. Mötet hölls i Restaurang Säsong, Saluhallen Slakteriet i Västerås.

Mötet samlade ett knappt 20-talet medlemmar som gick igenom de sedvanliga mötesbestyren med årsredovisning för 2013 samt val av styrelseledamöter och övriga funktionärer. Elias Bouvin valde att trappa ner från ordförandeposten som övertogs av Inga-Lena Eriksson. Inga-Lena Eriksson är kökschef för Ferna och Karmanbo Herrgårdar och brinner för god, ren och rättvis mat lagad från grunden och med råvaror som kommer från gårdar och producenter i närområdet. Med andra ord är Inga-Lena den goda förebilden och fanbäraren av Slow Foods ideal. Bättre ordförande kan vi knappast få!

Har det hänt mer än två gånger är det en tradition, nämligen att efter årsmötet njuta av en jättegod ärtsoppa efter restaurangens eget recept. Bl.a med egentillverkad fläskkorv i soppan. Som om inte det var nog så bjöds det pannkakor, hallonsylt och vispgrädde.

/Hans Johnson